”Stay hungry, stay foolish!”

”Stay hungry, stay foolish!”

luni, 16 iunie 2014

Fasole în pâine

1/2 kg fasole boabe, uscată
2 morcovi, 1 rădăcină pătrunjel, 1 țelină
carne afumată (sau șuncă, sau ciolan afumat) 
 
Pentru azi am pregătit o fasole ...dar ca să fie ceva mai deosebit (mai de postat pe blog....) am pus-o în pâine...O pâinică de casă, crocantă, nu prea albă, cu tărâțe și făină 650....

Pâinea poate fi din orice fel de făină. Eu am ”furat” o bucățică din aluatul de pâine al mamei, l-am pus într-un castronel și astfel a rezultat ”suportul”  pentru fasole. 

Am pus fasolea la înmuiat cu o seara înainte.....Asta ca să-mi ușureze munca și  timpul de fierbere să fie mai mic.
 Am pus fasolea, înmuiată de cu seara, la fiert. După câteva clocote, am strecurat fasolea, aruncând apa în care a fiert și am adăugat apă (clocotită, să nu se întărească fasolea!) am fiert-o iar, am schimbat apa de 2 ori. 
A 3-a  oară, în apă am adăugat sarea și zarzavatul tăiat mărunt. Am lăsat până au fiert binișor iar spre sfârșit am adăugat și cărnița afumată. Eu am pus bucățele din carnea aceasta dar puteți pune orice fel de carne afumată, sau ciolan...sau șunculiță...

Într-un ceaun am călit o ceapă și apoi am adăugat fasolea fiartă, cu legumele, carnea și zeama în care a fiert, cât să o cuprindă.






După ce s-au întrepătruns aromele, am pus mărar, piper ... și la final puțin suc de roșii.
Trebuie să arate ca o mâncărică de fasole (iahnie) dar mai lichidă (cu mai multă zeamă).
La sfârșit am pus niște suc de roșii și am mai ”dres” aromele cu ceva condimente (sare, piper...).

Am scobit pâinea....
Am turnat fasolea în pâine...mmmmm...demențială.....numai ”bună” pentru dietă....
Se consumă cu murături, ardei iute și musai o ceapă...
Asta nu e cină... e festin!  



  S-aveți spor și sănătate!

2 comentarii:

  1. ..arata atat de bine,incat chiar in seara aceasta,inspirandu-ma de aici,voi incerca o "copie"

    RăspundețiȘtergere