”Stay hungry, stay foolish!”

”Stay hungry, stay foolish!”

joi, 6 martie 2014

Supă cremă de linte roșie


Pentru mâine (vineri, zi de post...măcar vineri),  am gătit supă de linte roșie. E prima oară când am făcut așa ceva iar rezultatele au fost mulțumitoare...Adică...sigur voi mai găti și altădată...

 Ingrediente

250 g linte roșie
legume (o ceapă mare,  morcovi, țelină, rădăcină  de pătrunjel)
ulei de măsline
2 linguri de pastă de roșii
1 linguriță chimen
sare, piper,  mentă


























Legumele se curăță și se toaca mărunt (sau nu, că oricum le pasăm!). Se călesc foarte puțin în ulei, apoi se adaugă apă și se lasă până când încep să se înmoaie. Se adaugă condimentele  și pasta de roșii. Eu am lăsat chimenul întreg, am folosit foarte puțin pentru că nu îmi plăcea aroma, dar de când cu supa aceasta... cred că va fi introdus mai des în rețete (vezi humusul).
Și mentă am folosit cam puțin, cred că o aromă mai intensă de mentă era mai pe placul meu. 

Lintea se pune la fiert, separat de legume, a mea a fiert foarte repede, dar m-a deranjat că s-a decolorat  (hi, hi, hi) așa că am mai adăugat puțină boia dulce.

După ce fierb ambele ”poțiuni”, se amestecă și se pasează cu pasatorul vertical (direct în oală). 
Se mai adaugă apă, în funcție de preferințe...Se mai fierbe supa cremă 5 minute și se ornează cu frunze de mentă.




Lintea, deși nu este foarte atrăgătoare în faza finală (cel puțin lintea verde ajunge la o culoare...dubioasă), are un gust deosebit de bun, fierbe  repede (20-30 minute) și este foarte hrănitoare și sănătoasă.
S-aveți spor și sănătate!
R

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu